Always lead, never follow

Zapraszamy do wspólnego tworzenia grupy ludzi poszukujących nowych rozwiązań
w doskonaleniu swoich umiejętności, podnoszenia wydolności i wytrzymałości
organizmów.

Materiały

Nawigacja: Home / Dietetyka / Materiały

Organizm wyczynowego zawodnika poddawany jest ogromnym obciążeniom fizycznym, psychicznym i eksploatowany jest do granic możliwości. Długotrwale i wyczerpujące treningi, odbywające się niekiedy kilkakrotnie w ciągu dnia, mogą zakłócać naturalną równowagę organizmu (homeostazę), prowadzić do pogorszenia wydolności oraz licznych zaburzeń w stanie zdrowia.  Osiąganie coraz lepszych wyników jest możliwe tylko i wyłącznie dzięki połączeniu treningu, odnowy biologicznej i przestrzeganiu określonych zasad żywienia, będących podstawą właściwej regeneracji organizmu. Niewiele osób może pozwolić sobie na prowadzenie trybu życia profesjonalnego kolarza- sen- jedzenie –trening- odpoczynek. Większość z nas musi łączyć w ciągu dnia kilka ról życiowych- zawodnika, pracownika, męża, ojca, studenta, kucharza, sprzątacza. Ech gdyby doba trwała więcej niż 24h i tak brakłoby czasu na regenerację, bo znaleźlibyśmy sobie jeszcze kilka zadań do zrobienia. Z własnego doświadczenia wiem jak ważne przy treningu jest odżywianie i jak łatwo je zaniedbać. Wiem jak łatwo aby wyczerpujący wysiłek fizyczny doprowadził  do skrajnego wyczerpania podstawowych rezerw energetycznych ustroju, zachwiania gospodarki wodno-elektrolitowej oraz utraty ważnych witamin i białek komórkowych. W konsekwencji takich zmian dochodzi do spadku ogólnej wydolności. Może to zakłócić realizowanie wytyczonych planów treningowych, zmusić do zmniejszenia intensywności wysiłku, względnie częściowego lub całkowitego  ograniczenia treningu. Z kolei próby treningu w stanach wyczerpania fizycznego lub choroby narażają nas na trwałe kontuzje i wyłączenie z czynnego uprawiania sportu. Jeśli myślisz o poprawie samopoczucia i wyników sportowych, nie chcesz doprowadzić do przetrenowania i kontuzji zachęcam do poddania się analizie dotychczasowego sposobu odżywiania.

Wszelkie prawa zastrzeżone, kopiowanie materiałów zawartych na stronie bez uprzedniej zgody właściciela jest zabronione.
Projekt i wykonanie portalu: jcd.pl | Na silniku windu.org